Followers

Friday, December 28, 2012

Cerita kuah durian

Last few days, aku balik kampung and kempunan giler nak makan durian plus+ kuah durian. Now Im a big fans of durians okay. Sape yang kenal aku taulah cerita aku sebelum sebelum aku menyintai durian ini. Tengah tido tercium bau jew pon boleh berlari. Hahaha. Tulah orang kata tak kenal maka tak cinta.

Back to the story, then satu malam ni aku mintak kat mama yang aku nak durian. Dan dipendekkan, berjayalah aku membantai durians tersebut. Im so happy okay, dah macam orang pregnant kempunan plak kan. So, again, aku mintak mama tolong masakkan kuah durian untuk esoknya sebab aku ingat nak bawak balik Melaka.

Dan berusahalah si mama ku ini membuat kuah durian untuk anak dara bulatnya yang sorang ni. And again, I am so happy tapi tetibe mama datang kat aku. Dia cakap 'kak long, mama rasa macam kuah durian ni masam sikitlah, sebab mama tak perasan santan tu dah masam'. Daku sedikit hampa, but takkan lah aku nak cakap kat mama aku taknak kan. Kesian kat dia dah berusaha nak masakkan untuk anak gendut dia ni.

Aku pon cakaplah, 'takpelah ma, tak basikan? Nanti Anis makan okay. Tapi nak bawak balik takut tak tahan jew lah sebab dalam kereta kan panas takut basi plak'.Okay itu alasan.Yang sebenornya aku tak sampai hati nak bawak balik and then sampai Melaka aku terpaksa buang plak kan. Dan dalam masa yang sama aku nak jaga hati mama ku sayang, sebab banyak kot dia masak. Agak sedih melihat sume-sume itu yang akan bakal dibuang. Rezeki kott. Sobs.

Then mama, forgive me because hari tu kaklong makan sikit jew kuah durian tu, dan selebihnya terbuang.
:'(

No comments:

Post a Comment