Followers

Sunday, October 14, 2012

Ada apa dengan perasaan?

It's normal lah kalau dalam kehidupan seharian kita akan mempunyai masalah perasaan sama ada terhadap diri sendiri, ibu bapa, adik beradik mahupun kawan-kawan. We have our ownlife and are life with them, and sometimes we are being with them all the times kan. Tipulah kalau kau cakap kau suka menyendiri jew all the time kan. Memanglah masa untuk diri sendiri itu perlu tapi bukan untuk sepanjang masa. Sebabnya kalau suka banyak menyendiri ni, banyak perspektif negative yang akan keluar dalam otak dan akhirnya akan merosakkan perasaan sendiri. [pengalaman diri sendiri and byk belajar dari kesilapan].

Aku admit yang sekarang ni aku tak suka berseorangan, sebab bile aku sengsorang with nothing to do, otak ni secara pantasnya akan suka berpikir yang bukan-bukan [bukan yang lucah okay]. And sometimes aku boleh tetibe jadik cengeng nak nangis jew.[I hate that] 

By now, aku cuba untuk belajar kawal perasaan sendiri supaya tak cepat melatah. Jangan nak suka emosional tak tentu pasal. Kekadang aku malas nak layan sangat perasaan aku ni, sebab kalau dilayan memang menjadi-jadi. Bila nak buat keputusan pon, aku cuba untuk consider keadaan sekeliling dulu dan yang mana aku nampak yang terbaik, I follow jew laa.

Tapi kalau nak cakap pasal perasaan ni, part yang paling aku tak sukanya, bila kita elok-elok jew jaga hati dan perasaan orang tapi orang lain tak reti nak hargai. Bukan nak mintak jaga hati kita sangat pon sampai diri sendiri tu jadi fake ke apa ke, tak, but at least kau berani berdepan dengan ape jua keadaan. Kalau ada yang tak betul perbetulkan laa. Ini tak, walau dah bagi banyak peluang pon masih macam tu jugak, memang sakit hati betei laa rasanya. 

Dan sampai satu tahap yang rasa macam malas nak pikir dah pasal perasaan orang lain, buat sakit kepala otak jew. Banyak lagi benda yang perlu dipikirkan. Walaupun aku tau its not really a good way, but I have to. Bukan nak pentingkan diri sendiri and jadi jahat, tapi level kesabaran ni kekadang just uncontrol. I hate to be negatively but sometimes negatives is quite good.

Whatever it is, I love to be like now. How u all see like I am changed ke ape ke, it's wrong actually. I had to live like this for every sake. Maaflah kalau ada yang tersinggung, we are all not perfect but at least be respect.

No comments:

Post a Comment