Followers

Tuesday, November 29, 2011

Emo or heartless?

http://www.cute-smiley.com

Lately, aku rase macam biul pon ade sebab aku tak dapat nak detect perangai diri aku sendiri.

Where sometimes I can be too emotional while sometimes I am very the heartless person[looks very kejam in act]*sigh. GILA

kAlo perasan pon entry aku kekadang seperti entry seseorang yang mencari diri sendiri.
YESS!! maybe.

Becoz of this two feelings, sometimes makes me felt lost and confused.

Lost in my own way.
Confused in my ownself...

Dan aku tahu semuanya mungkin berpunca dari kesilapan dan kekhilafan diri.
Dan untuk mencari jalan keluar aku perlu mencari kehilangan sesuatu itu.

Beriku sedikit masa...

Monday, November 28, 2011

Kejamkah aku?

http://www.cute-smiley.com
Kejamkah aku?
Andai aku ingin lihat dia menitiskan air mata..
Seperti mana aku pernah menangis kerana dia..

Kejamkah aku?
Andai aku ingin lihat dia rasa kecewa
seperti mana aku pernah kecewa kerana dirinya..

Kejamkah aku?
Andai aku ingin menyedarkan dirinya
Seperti mana aku disedarkan oleh kata-kata dustanya..

Kejamkah aku?
Kiranya aku meninggalkan dirinya dalam terluka
Seperti mana aku dilukai oleh dirinya..

Kejamkah aku?
Kiranya aku hanya memberikan secebis sisa kelukaan untuk dirasainya
sekadar untuk menyedarkannya.
Yang insan lain jua punya rasa..

Kejamkah aku?
Atau lebih kejam lagi dirinya
Yang tak pernah puas dengan apa yang dimiliknya..

Kejamkah aku?
Atau kejamkah dirinya
kerana menyayangi insan lain selain dariku..

Kejamkah aku?
Kerana telah belajar untuk lebih dewasa dan matang dalam kekejaman ini.
Kerana telah menjadi dingin dalam setiap bicara..

Kejamkah aku?
Atau dia yang lebih kejam dari diriku?
Kerana aku tidak lagi tahu..
Dan tak mampu untuk mendiamkan diriku..
Atas kekejaman yang aku tahu..

p/s:: Maafkan diri ini sekiranya menjadi seorang insan yang kejam. Aku hanya seorang insan biasa yang selalu membuat kesilapan.



Sunday, November 27, 2011

Salam Maal Hijrah #2

http://www.cute-smiley.com
Assalamualaikum dan salam maal hijrah yang ke 1433, dan selamat ulang tahun kepada blog ku yang ke setahun. Dimana aku mula menulis dengan activenya disini bermula 1 Muharam 1432 yang lepas dan alhamdulillah aku masih disini.

I have nothing much to write here but im just  found something to share with and it is something like a funny but meaningful to us. Untuk renungan bersama. (^_^))

Islam adalah cara hidup.
#Jika kita marah - TOPUP wuduk untuk menyejukkan
#Jika kita bingung - KLIK doa agar tenang hati
#Jika kita dipuji - RELOAD syukur supaya tidak alpa
#Jika kita gagal - DOWNLOAD usaha untuk memberi semangat
#Jika kita kecewa - RESTART tenaga agar sentiasa sedar
#Jika kita bersedih - SELECT ibu bapa untuk meluahkan perasaan
#Jika kita berdosa - UNDO perangai itu dan bersolat taubat
#Jika kita berdendam - DELETE buruk sangka supaya bersih hati
#Jika kita berbohong - BACKSPACE kata-kata untuk memperbetulkan keadaan
#Jika kita buat maksiat - REGISTER SOFTWARE untuk memperbetulkan keadaan

p/s:: taken from GEN-Q Magazine

Friday, November 11, 2011

# 11.11.11

http://www.cute-smiley.com

Here and there everyone talked about 11.11.11. but it doesnt affect me at all. What is really special about that date??? Kalo nak kire special, hari-hari can be the special day rite? It just depends on how u make it the day such a special day.

So, tak payah nak taksub sangat dengan tarikh yang genab-genab macam ni. Coz, sometimes we expect that the day so special and the only happy things will be happen all along the day but it can be jugak probably the opposite kan. Sape sangka kan? 

Then, pulak tu banyak speculation yang keluar pasal tarikh nii. Kebanyakan kononnya dari kitab-kitab kafir yang banyak mengatakan pasal kiamat pada tarikh ini. Pastuh ramai plak org islam yang sebarkan dan percaya. Hey, wake up laa orang islam *watpe nak rujuk kitab2 lain. sedangkan dalam Al-Quran dan Al-Hadis takde bgi tahu ape2 pun.

Life is all be written. We just do not know what will happen next.
Sebagai manusia kite hanya perlu percaya pada takdir dan kiamat itu pasti.