Followers

Thursday, September 8, 2011

facial care #

http://www.cute-smiley.com
Facial care nii subjective sebenarnye. It is all about how urself taking care of face. Tak kisah laa ko nak pakai toner, moisturizer or skin protecter bagai kew kan. Yang paling terpenting adalah cleanser.

Sebabnye cleanser ni lah yang membantu me-removekan segala kekotoran & virus degil kat muke korang tu. Contohnye, if kalo korang mekap laa takpon kalo korang juz pakai compact powder pon kena jugak basuh muke tu.

Jangan gegatai tak cuci plak nanti muke korang gak yang gatai dan tak selesa. Dah laa macam-macam mende yang dah melekat kat muke korang tu. Dan kalo nak pakai cleanser tu pilih laa yang sesuai ngan keadaan
muke yer.

Jangan mai bantai sesuke hati korang jew nak pakai pe, kang muke yang tak berminyak jadik melekit  berminyak plak bagai. Ingat tu, choose rightly. Nak beli tu bace dulu kandungan dye or kalo tak pasti jugak jangan malu tanye kat pharmacist tu -if beli kat pharmacy mcm guardian laa.

Emm, tetibe plak kan aku nak cakap pasai skin care ni. Bukan ape, ape yang aku nak citerkan ni sume dari pemerhatian aku terhadap segelintir kawan-kawan aku. Yesss!! i do say yang aku banyak belajar pasal penjagaan muke nii dari mereka-mereka ini.

Ape yang sesuai ape yang tidak, macam mane nak juge itu ini. Semuanyer aku terima dgn hati terbuke, aku seronok bile dorang ajar aku macam macam. Mungkin ianya akan membantu pade mase depan kan.

So, practically, im not a type of person yang sangat menjage all about skin care ni. But bukan bermakne tak jage langsung ok. At least I do clean my face once per day, tu kalo muke korang jenis yang tak terlalu sensitif

laa dan pemalas cam aku. Bile rajin sikit pakai laa pape yang patot yang korang rase perlu sebab kadang-kadang some of it kite tak memerlukan pemakaian selalu, hanya untuk menjage dan melindungi shje.

Ok jangan malas yer semua terutama sekali perempuan, mase sekarang ni lah kena jage muke tu betol betol sebelom muke jadik lebih terok di kemudian hari.

p/s:: Peringatan untuk diri sendiri juge sebab dah ditegur muke makin terok [ mungkin sebab muke dah makin boolat baru orang nak perasaan macam macam kat muke nii kott ] hehehe.

No comments:

Post a Comment