Followers

Tuesday, August 30, 2011

esok rayer!!!

http://www.cute-smiley.com
Wahai oghang-oghang kampung, dengan ini diumumkan Hari Selasa 30 ogos 2011 bersamaan 1 Syawal 1432 kiter rayer...

Rayer la weyh!!!! esok rayerrrrr...horayyy!!! (^_^)

Dengan ini dan di kesempatan ini saya mohon beribu ampun dan maaf kepada semua jika ade tersilap, terkurang or terlebey sana sini. Mohon ampun dan maaf bebanyak. Yang terlebey tu halal halal jew laa ek.. heeeee..

Hakay di malam mulia nii marilah kite bermusahabah diri, Ramadhan telah kite akhiri tak tentu kite ketemu lagi. Tapi mohon dipanjangkan umur untuk ketemu lagi. Amin...

Anywaysss, siang sok jangan lew terlalu sonok sangat ek. Rayer rayer gak jangan sampai tak ingat diri, makan tu berpada pada ek- ingatan pada diri sendiri. Heeeee..

Pada mokcik pokcik duet rayer jangan luper yew untuk kami, yang dah remaja nii double-double up cket laa angpaunyer nak beli buku-buku kat U mahai yaa amat amat. Cissss alasan.. Hahahaa..

SELAMAT HARI RAYER AIDILFITRI semua. SALAM LEBARAN & SALAM PENUH KEBERKATAN dari insan yang serba kekurangan ini.. MAAF ZAHIR & BATIN.

Assalamualaikum...


Friday, August 26, 2011

Sedih plus Gembira

http://www.cute-smiley.com
Assalamualaikum semua. Amacam puase penuh ke setakat ni?? Pejam celik dah 26 Ramadhan, JUMAAT terakhir di bulan mulia ni. Bermakne Ramadhan pon dah menghampiri ke penghujungnya dan beberape hari lagi kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri.

Sedih plus Gembira.

Sedih sebab???
satu Ramadhan dah sampai ke penghujung, rase kejap jew puase kali. dua Hari ni last aku kerja dekat koperasi sekolah teknik ni. Aku hepy giler keja kat cni coz bebudak cni sumenye hepy2 belaka wlupon kekadang tersangat la bosan . Loike them much. Will miss diz moments much with ols stud here. Akak syg korang, heee. tiga cuti sem dah nak abih, tinggal lagi lebih kurang 3 minggu jew b4 kena balik U balik. wuuu.. Nak balik tapi tak balik. cmne tuh ek???!!! hmmmmm...

Gembira sebab???
Lagi empat hari kite nak rayerrrrrr!!!! sape yang tak gembira nak rayer kan kan kan?? Heeee.. Tak sabor-sabor asenye nak berkumpul se familia mase rayer nanti. Taun ni lah aku terase excited lebeh nak rayer sbb dah cuti lame. Slu 2 3 hari nak rayer baru la dapat balik ke kampung. Kali ni sebulan pose dapat berbuke kat umah. Best gilerrr!! spe yang xdpt tu jgn lew jeles plak ek. ngeeehee.. [org yg tersangat jeles mesti laa adik-adik aku yang dok asrama, depa sume baru balik semalam].

p/s:: kalo maen mercun berhati-hatilah yew, kawal kegembiraan anda jangan sampai ade yang tercedera.. (^_^)


Tuesday, August 23, 2011

HAHAHA!!!

http://www.cute-smiley.com
faktor kegagalan pelajar universiti....

Jika kita lihat dari kiraan hari ini, sebenarnya bukan salah mahasiswa/i bila dia tidak lulus ujian,

Sebab bagaimana nak lulus, nak belajar pun dia tidak sempat…

Tahukah anda, setahun itu hanya terdapat 365 hari yang kita tahu sebagai tahun akademik … Mari kita kira!

Hari Minggu

52 hari dalam setahun. Anda pasti tahu bahawa hari minggu itu adalah hari istirehat. Baki tinggal 313 hari.

Hari Cuti Umum

Lebih kurang terdapat 30 hari cuti umum dalam setahun, misalnya tahun baru, hari raya, dsb… Baki tinggal 283 hari.

Cuti Semester

Semua pelajar akan bercuti dan tidak akan ada kuliah. Biasanya lebih kurang 2 bulan lebih, anggaplah lebih kurang 60 hari.

Baki tinggal 223.

Tidur yang paling baik adalah 8 jam sehari untuk kesihatan, jadi 120 hari digunakan untuk tidur. Baki tinggal 103 hari.

Beribadat

Paling tidak setengah jam sehari kita beribadah, kita anggarkan 8 hari dalam setahun. Baki tinggal 95 hari.

Bermain

Hal yang paling baik untuk kesegaran dan kesihatan adalah bermain. Paling tidak memerlukan 1 jam sehari. Digunakan lagi 15 hari. Baki hari tinggal 80.

Makan :

Sekurang-kurangnya selama satu hari kita habiskan sejam untuk makan atau minum,hilang lagi 15 hari. Baki tinggal 65 hari.

Berborak

Jangan lupakan, bahawa manusia adalah makhluk sosial yang memerlukan berinteraksi dengan orang lain. Kita ambil 1 jam sehari untuk berbual. 15 hari terpakai lagi. Baki tinggal 50 hari.

Sakit

Manusia memang kadangkala sakit, tak kira teruk atau pun tak. Paling tidak 5 hari dalam setahun dikira. Baki tinggal 45 hari.

Exam

Exam itu sendiri biasanya dilakukan selama 2 minggu persemester. Bererti, 24 hari sudah dikhaskan untuk exam.

Baki tinggal 21 hari.

Refreshing

Untuk menyegarkan fikiran, refreshing itu perlu. Tgk wayang dan jalan-jalan paling tidak dihabiskan 5 hari dalam setahun. Baki tinggal 16 hari.

Surfing Internet

Zaman sekarang ni mesti layan internet untuk mengetahui perkembangan isu semasa atau layan facebook atau
 paling tidak pun layan blog isuhangat . Kira paling sedikit masa pun purata sejam sehari, kita memerlukan 15 hari setahun. 

Jadi baki tinggal 1 hari.

Satu hari yang tinggal tu kan HARI JADI….!!! Mana boleh belajar!



P/S:: copy & paste

Monday, August 22, 2011

ngecat!!! ngecut!!!

http://www.cute-smiley.com
     Penattttss giler sehari-harian mengecat rumah. Lenguh pinggang kaki ni, mane taknyer dari pagi sampai laa malam baru ciap. Fuhhh, memei lotih laa. Tu pon baru 3/4 parts of ruang tamu, belom ag ke bilik-bilik, maunyer 7 hari 7 malam ngojerkannyer. Huuuu.. Kaki ngan tangan aku pon naek kecut-kecut apekehei ntah. Pelik aku. Hikhik..

    Tapi nasib baek lahh ade adinda-adinda ku sygs yang rajin nak nolong walaupon dema sume pose tapi semangat giler. Sampei baru setengah jam ngecat dah ade yang rebah tertido, cisss kuwang asam nyer budak. Hahaha.. Tapelah asal dapat kerjasama sokay dah jangan melangut jew tengok aku buat sorang tu yang buat akak ni nak ngamuk. Aku garang ni garang. Hahahaha..

    Keseluruhannye, penat! letih! teramat tapi mata tak ngantok nak tido. Camne ni??? badan letih tapi taknak rehat plak, aigoo. Mata pejamlah sok badan ni nak ngecat lagi koje plak, dah laa rini terponteng jew koje. Huhuhu.. Kasihanilah diri ini.

   Ecehhh, nak tido pon kecoh kan??? ishhh ape laa..tidor jew laa ape susah pejam mata haaa, kan senang. Dah laa tido sok bangun lambat keje lambat siap, mak ngan nenek plak membebel-bebel tak renti. HUHUHU..

p/s:: tak penat kew membebel-bebel, aku dengor pon penat. huuuuu..

Sunday, August 21, 2011

Iftar Geng Perak KMTK




Wednesday, August 17, 2011

tak niat tak puase???


http://www.cute-smiley.com
     Semalam ade dua ekoq budak jantan datang koop tempat aku keje waktu petang agak-agak waktu lepas balik sekolah la and depa datang nak beli air. Aku pon pelik laa kat bebudak nii ngan usha pelik kat depa bior depa takot cket. Masing-masing muke dah kecut pon, padan muke. hehehe..

Aku pon bukak mulut and tanye lah kat depa mase depa nak bayaq tu...

Aku :: weyh kome ni tak puasa ape hahhh??? [sambil bercekak pinggang, garang ni garang..huahahaha]

bebudak :: errrrrghhhh.. Pose kak tapi lupe niat ngan tak bangon sahur.

Aku :: haaaa, dah tu kalo pose... kome buek ape kat cnii haa???ngan nak beli airnye, buke lambat lagi dikk oiiii..

bebudak :: air ni nak minum laa kak, [perlahan jew jawabnyer, cam aku tak dengor jew]...
  Kami lupe nak niat pose laa malam tadi kak, jadik kami takley nak pose laa kak..[still masih pelan tpi kuat cket dri tdi]

ohhh kome nak kenaa ek..

Aku :: dah dah akak tak kire kome letak air tu balik, akak tanak amik duit yg kome bayor tuh. Ni bulan pose kalo perempuan tu ade gak excuse kome ni ape excuse nyer??period gak ek..

depa letak gak air tapi dok tercegat situ gak lagi..aku pon bukak mulut lagi..

Aku :: sebelum ni kome tade niat pose sebulan kew??

bebudak :: ade kak.

Aku :: haaa, kire pose lah tu kalo dah niat sebulan. tu lew gunenye niat sebulan jgn niat jew xtak tau pe. Dah jgn nak ngelat POSE POSE...kome ni ape lew yang ingat sampei lupe nak niat pose ni? dah tu tak reti-reti nak balik kew??

bebudak :: hehhheehehe.. [buruk benor ghupe menyeringai cm beruk]

wahahaha, jahatnyer aku cakap depa cam beruk..hehehe..men-men jew..

p/s:: niat puase sebulan dah ckup sbb kite dah niat utk sebulan puase dalam bulan Ramadhan, tapi lagi baik kalo kite niat tiap-tiap hari kan lebih yakin. (^_^))

PUASE JGN TAK PUASE.....

Sunday, August 14, 2011

Padah cili padi...

http://www.cute-smiley.com
    Jumaat ngan Sabtu lepas aku telah memasak, poyo jew kan nak gitau. Hehehe.. Aku kat rumah bukan selalu masak pon sebab mak ngan nenek aku ade, so disebabkan depa lagi terer takdelah aku masak. Slu aku juz bantu-bantu mane patot jew.

    Selalunyer aku masak masakan yang depa tak tau nak masak. Means masakan tu baru pertama kali dicube dan nenek aku plak yang akan tolong-tolong jew. Aku plak yang masak macam chef woo. So, nak dipendekkan ceghite Jumaat tuh aku masak keuw tiaw kungfu cili padi and sabtu tu plak aku masak Siakap Tiga Rase+ Sayor campor cili padi.

    Haaa, nampak diatas tu cili padi yer harap maklum. Disebabkan perkara itulah yang membuatkan aku sakit perot 2 hari berturut-turut sehingge saat ini. Pehh memang perit kot, tengah-tengah shoping siang tadi tibe-tibe terase nak tuttt. Memang menghilangkan mood kegembiraan aku and nak balik cepat jew. Huhh. Nak makan ubat tengah pose plak, hadohh.

    Aku kalo masak memang terkenal ngan kaya nyer cili padi atau oghang perak panggil @cabai burung. Sebab memang aku suke sangat cili padi tuh, tapi tak tau silap ape pulak time tuh bley jadik saket perot. Slu perot ni kebal jew menerime ape adenye. Mungkin cili padi yang aku beli kali nii tersangat la pedas sebab slunyer aku petik kat pokok nenek aku jew. Tapi time tuh cili dah kering kat pokok [ aku gak yang menghabiskan tu ] dan aku pon beli la kat pasar.

   Lepas ni aku tanak makan cili padi tu daa, [yang cili aku beli tu jew bukan makne tak makan dah ok] aku makan yang nenek aku tanam tu jew. Kesian terima kasih.

Friday, August 12, 2011

Ketenangan dan Kenyamanan

http://www.cute-smiley.com

     Sedar tak sedar hari dah masuk hari yang ke-12 kite menjalani ibadah puase di bulan Ramadhan ini. Dan bermakne kite dah nak hampir ke pertengahan dan kemudian ke pengakhiran bulan Ramadhan. Pengakhiran tu yang ramai tertunggu-tunggu kan??? Dan aku juge tak sabar-sabar menunggu 19 Ramadhan sebab tu adalah tarikh lahir bulan Islam aku.

    Aku sangat bersyukur sebab tahun ni diberi peluang untuk berpuase sebulan dirumah bersama keluarga aku setelah 4 tahun aku berpuase di perantauan..ecehhh, Bukan laa perantauan mane pon setakat duduk asrama jew tapi masih jauh dari rumah ok. Tapi agak sedikit sedih sebab hanya aku, nenek, dan dua orang adik jew kaat rumah sebab mak aku sekarang sibuk belajar dan berulang-alik ke UUM setiap mgu. Adik-adik aku yang lain plak masing-masing terpakse berpuase kat asrama, dan dah nak dekat raya nanti barulah depa sume balik.

    Terawih setakat ni alhamdulillah aku pegi selalu tapi ade jugak yang tertinggal sebab terlalu lah banyak hal dan agak kelam kabut bile aku terpakse menggantikan mak aku sebagai ketua keluarga sementara dye takde ni. Kesana sini uruskan hal-hal rumah tambah ngan keje lagi. Barulah terase betape beratnye bebanan menguruskan rumah tangga. Camne lah kahwin nanti ek, hehehe  jauh memikior.

    Tapi takpe asalkan aku dapat gak kumpulkan pahale terawih tahun ni walaupon tak penuh dan aku akan cube untuk penuhkan untuk malam-malam akan datang. Rase sayu pulak bile kenangkan tahun lepas sebab aku langsung tak pernah pergi terawih mase bulan Ramadhan. Mase tu mungkin aku ade melakukan cket kesilapan yang aku sendiri menyesal.

    Ape-ape pon Ramadhan kali aku terase lebih nyaman dan tenang dari 4 tahun lepas sebab aku dapat bersama-sama keluarga berpuasa di rumah. Walauapapon aku tetap rindu nak berpuase ngan kengkawan aku semua dan tersangat la merindui mereka. Mesti sekarang masing-masing dah naik montel sebab ni dah masok 4 bulan kitowang bercuti.

    Yang paling best, tak lame lagi makin bertambah kemeriahan suasane bulan Ramadhan bile rumah masing-masing pasang panjut keliling rumah. Orang yang paling excited aku tengok adik lelaki aku yang memang dah tak sabor-sabor nak nyalakan panjut. Mesti seronok gler mase tu sebab kegelapan malam akan terang benderang di terangi dengan cahaya panjut. Wah indahnyer..hehehe

p/s:: tak sabar nak buat biskut raya.. (^_^)

Tuesday, August 9, 2011

Nyamuk banyak!!!

http://www.cute-smiley.com
    Apa pon ta boley!!! Apa pon ta boley..puihhh puihhh puihhhhh. Nyah kamu dari sini nyamuk. Sesuka hati jew mengganggu ketenteraman gua memalam bute nihh. Hadoii laa, ta boley tengok orang senang cket yer kau nyamuk???// Hai apalah nasib.

    Disebabkan kau, gatai- gatai dah melata ke seluruh badan aku. Dah asyik dok tergaru sana tergaru sini jaa ni, nak update newpost pon tak tenang laa. Jage kau nyamuk, kang sekali aku ngamuk abih sume kerabat kau dan kau-kau sekali aku hapuskan hanya dengan sekali semburan. Srkkkkk..

    Tau laa aku banyak darah nak hisap pon agak-agak laa waiii. Bulan bulan pose nih kesian laa kat aku, dah laa kena pose tenage pon tak bape ade ngan kau plak buat celaka. Kau pon kena pose sekali tau tak nyamuk. Sibuk jaa menghisap darah manusia sesane sini.

    Bawak penyakit plak tuh, cubelah dah hisap darah melata-lata tuh tak payah tinggai penyakit kat manusia. Awat laa ampa tak hisap darah binatang jugak??? Ni tak darah manusia jugak laa ampa nak hisap. Memang dasar binatang betoii laa. aduhai, Hishhh. Rimas- rimas.

p/s:: sabaq-sabaq, bulan pose ni mmg banyak menuntut kesabaran betoi. Controlled urself laa Anis. Sabor je lah~, apa pon ta boley!


Thursday, August 4, 2011

10 soalan sebelum memilih pasangan

http://www.cute-smiley.com

10 soalan itu adalah:
1. Apakah wawasan hidupnya?
Setiap orang mempunyai wawasan dan cita-cita yang ingin dicapai dalam hidupnya. Inilah yang perlu anda ketahui mengenai bakal pasangan hidup anda.
Sekiranya anda dan dia mempunyai wawasan dan matlamat hidup yang sama maka perselisihan dalam rumahtangga akan berkurangan.
2. Bagaimanakah kefahamannya mengenai konsep perkahwinan?
Kefahaman serta tasawur atau gambaran yang jelas mengenai perkahwinan amat penting.
Sekiranya kedua-dua pihak mempunyai kefahaman yang berbeza, umpamanya satu pihak menganggap perkahwinan hanya sekadar memenuhi tuntutan nafsu semata-mata, sedang satu pihak lagi memandang sebagai satu ibadah, sudah semestinya rumahtangga yang bakal dibina tidak akan aman daripada perselisihan dan pergaduhan.
3. Apakah sifat-sifat yang digemari dan tidak digemarinya?
Adalah penting bagi setiap pasangan mengetahui kegemaran pasangannya, apa yang disukai dan tidak disukainya kerana kadang-kadang perselisihan berlaku disebabkan kelainan kegemaran dan citarasa.
Sekiranya kegemaran setiap pihak diketahui terlebih awal mungkin perselisihan dapat dielakkan.
4. Apakah pandangannya mengenai anak pada tahun pertama perkahwinan?
Setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza mengenai masa yang sesuai untuk menimang cahaya mata.
Sekiranya satu pihak belum bersedia sedang pihak yang satu lagi sudah tidak sabar untuk bergelar ibu atau ayah, pastilah kedua-dua pihak akan berasa tertekan dan perhubungan akan jadi tegang.
5. Adakah dia mempunyai masalah kesihatan atau kecacatan?
Masalah kesihatan yang kronik atau kecacatan semula jadi pada anggota badan tidak wajar disembunyikan.
Mengetahui adanya penyakit atau kecacatan tertentu akan mempengaruhi keputusan yang bakal diambil.
Menyembunyikan penyakit yang kronik atau kecacatan yang mengaibkan boleh dianggap sebagai satu penipuan.
6. Adakah dia seorang yang suka bergaul?
Sesetengah orang suka bergaul dengan pelbagai lapisan masyarakat, mempunyai kawan dan kenalan di merata-rata tempat. Sesetengah yang lain pula suka menyendiri, tidak pandai berkawan dan sukar didampingi.
Orang macam mana yang anda cari?
7. Bagaimana hubungannya dengan ahli keluarganya?
Perkahwian bukan sekadar aqad yang mempertemukan antara dua jiwa. Sebaliknya perkahwinan merupakan hubungan kemasyarakatan yang mencantumkan antara dua keluarga atau lebih.
Oleh itu bakal tunangan harus tahu status keluarga serta hubungan mereka antara satu sama lain. Hubungan kekeluargaan juga sedikit sebanyak menggambarkan keperibadian seseorang.
8. Apakah kegemarannya dan bagaimana dia mengisi waktu lapangnya?
Kegemaran serta cara seseorang memenuhi masa lapangnya juga memberi gambaran tentang wawasan serta cita-citanya dalam hidup ini.
9. Adakah dia aktif dalam mana-mana pertubuhan bukan kerajaan (NGO) atau pertubuhan kebajikan?
Keaktifan dalam persatuan kebajikan atau pertubuhan sukarela menggambarkan dia bukan seorang yang sombong dan mementingkan diri.
Orang yang hidupnya sekadar untuk memenuhi cita-cita dan wawasan peribadi semata-mata sebenarnya hidup dalam dunia yang sempit dan mati sebagai insan yang kerdil.
Tetapi orang yang hidup dalam perjuangan akan hidup sebagai insan yang hebat dan apabila dia mati namanya akan dikenang zaman-berzaman.
10. Apakah pandangannya sekiranya ibu bapa masuk campur dalam urusan peribadi atau urusan rumahtangga mereka?
Setengah orang menganggap rumahtangga adalah masalah peribadi yang terlalu khusus. Tiada seorang pun yang boleh masuk campur walaupun ibu bapa sendiri.
Hal ini sangat penting diketahui oleh setiap orang yang akan memasuki gerbang perkahwinan.
Apakah pandangan bakal pasangan hidupnya.
Adakah dia termasuk dalam golongan di atas atau sebaliknya seorang yang terlalu bergantung kepada kedua-dua ibu bapanya walaupun telah berkeluarga?
Apabila anda telah mendapat jawapan yang bersesuaian dengan apa yang dicari, maka teruskanlah hasrat anda untuk melamarnya. Begitu juga halnya dengan pihak yang dilamar.
p/s:: Pastikan anda mengenali jejaka yang melamar itu dengan mengajukannya 10 soalan di atas.

Wednesday, August 3, 2011

Wordless Wednesday.......#1

http://www.cute-smiley.com
     Hari ketiga berpuasa - Petang ni hujan tersangat sangat laa lebat. Patot dari pagi awan mendung jew takde terik mentari. Macam lagu Hafiz awan nano~begitulah awan nano nano nano nano nano nao nano nano nano nano. I loike the song, and rosakkan lagu tuh. Hehehe,.

    Mungkin hujan dipetang ni hujan rahmat dari Allah. Dia nak bagi kita cket kemudahan dan kesenangan petang ni di bulan mulia ini supaya manusia tak akan sentiasa merungut panas. Betol ke tidak??? Hujan aku suke kau turun waktu camni ini sebabnye kau dah lame tak turun kan. Kesian kat rumput-rumput sebab kau dah lame tak siram dye.
 
    Tapi ade bende yang tak berape sedap yang aku nampak tadi dan agak menyedihkan la bile petang ni ade segelintir budak-budak sekolah teknik tempat aku kerja nii kena denda waktu2 hujan lebat camni. Depa kena kutip sampah-sampah kat padang sekolah. Huhh giler ape??? dah laa hujan lebat dengan petir kilatnyer.

    Hape punyer cikgulah yang bagi denda nii.  Dah tau hujan suruh jugak depa kutip sampah kat padang sekolah tu buat hape?!! tak boley nak buat waktu lain kew pon, waktu hujan-hujan lebat camni gak nak suh depa kutip sampah tuh. karang kalo jadik ape-ape camne?! haaa.. Nauzubillah laa, Mintak-mintak semuanyer ok xde perkare burok yang terjadik.

   Adik-adik sume akak kesian kat hampe, tapi nak wat cmne kan hampe yang carik penyakit dulu sampai kena dimerit. Hanya dapat melihat, nak menolong tak mampu.

Tuesday, August 2, 2011

Lalaluliii..

http://www.cute-smiley.com
     Assalamualaikum.. Hari ini adalah hari kedua kite sume menjalani ibadah berpuasa. Dipetang yang hening ini marilah kite bermadah jingga. hehehe, eceehhh, macam laa aku ni puitis sangat nak bermadah-madah ni. nggee..

    Cuace hari ini nampak nyer sungguh nyaman sekali walaupon kelihatan seperti terik mentari namun angin bertiup sepoi-sepoi bahase. Melentokkan suasana seperti mahu tertidur diwaktu kerja. ADUHHHHH. mmg terase ngantuk bangat ini. Tapi kalo dapat pekena air sejuk nii mmg mashukk. Hehehe. POSE laa Pose..

    Nak tido memang tak boley tido tgh keje and lagipun byk nanti makruh. Kalo nak tido jugak ustaz aku pesan tido sebelum Zohor baru dapat pahale. Hmm ape nak dibuat yer??? pegi keje pon macam dah takde keje sgt nak dibuat bulan2 pose nii sbb takde budak nak beli makanan kecuali depa nak masok CC.

    Nampaknye aku melalut jew la nii ek tampa ade point. Huhh, selalu camni, bile khayal-khayal berpikir tanpe ngadap lappy cam byk jew mende aku nak tulis tapi bile dah ngadap camni mulelah hilang idea teros. HUhhhuu..Dok melangut sengsorang laa nampaknyer nii..Bosan sehhhh..

p/s:: kalo boleh hari-hari berbuke mau pekena KELAPA LEMON ICE..sedap wohhh. Pastu pas buke konpem perot aku kembung, minum byk sngat. Hahahaha..

Monday, August 1, 2011

Harapan Ramadhan

http://www.cute-smiley.com

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

p/s:: same-samelah kote hayati bait-bait lirik lagu ini..musahabah diri sendiri.. [diz is my feveret song tak kire bulan pose ke raya..]

Ramadhan kunjung lagi.

http://www.cute-smiley.com
     As-salam alaina, 
nama saya SYAABAAN,
Saya ingin mengingatkan anda bahawa,
jiran saya RAMADHAN akan datang mengunjungi anda tidak lama lagi,
bersama-sama isterinya, REZEKI
dan kedua dua anak mereka, SAHUR & IFTHAR.
Mereka akan ditemani oleh 3 orang cucu,
RAHMAT, BARAKAH & MAGFIRAH.
Mereka akan pulang selepas 30 hari dgn menaiki pesawat 
EIDULFITRI Airlines.
Hargai mereka...
dan InsyaAllah akan mendapat keberkatan


p/s:: SELAMAT BERPUASE SEMUA (^_^)