Followers

Wednesday, July 13, 2011

Aku tak boley tak makan...

http://www.cute-smiley.com
    Setelah aku menjalani, melalui dan menempuhi beberapa eksperimentasi melalui ujikaji dan perhatian ak sendiri, didapati yang aku memang tak boley tak makan TENGAHARI ataupon oghang putih kate LUNCH. Badan aku ini tahap metabolisme agak lew rendah and stamina pon kureng.

    Biasenye, kalo dah sarapan lunch tak nak pon takpe kan. Yela, sarapan lah part yang paling penting untuk starting the day sebab dengan sarapanlah energy badan kite terangsang. Dan slunyer pon aku jarang laa mis sarapan, paling-paling pon aku minum susu. Susu kan elok untuk tubuh badan sihat dan kuat. ecehh..

Then, bile mane aku dah sarapan aku jadik malas nak lunch. Kire lunch aku skip laa kang tros makan malam. Tapi sekarang ni aku dah tak boley nak bwat macam tuh dah. Aku kena jugak lunch

    SEBABnyer???  kalo aku tak lunch otak aku jadik down doe. Dah tuu bile otak down mule laa badan pon lambat nak loading nak ekses pe sume data yang diperlukan. Then, bile lmbt loading badan aku jdik lemah longlai. Dah tu stress laa melayannyer, tak ley nak buat ape keje hape pon. Yang aku nampak bantal, tido..zzZZZzzz. Tu lah aku tak nak.
   
    Nanti bile aku stat dah penat ngan ngantoks nak tido, mak ngan nenek aku mulalah bising kate aku tak buat keje kat rumah langsung.

Conclusionnyer sekarang nii, aku dah amik keputusan aku kena sarapan+lunch=no dinner. ataupun sebaliknye laa. Kirenye diet aku tak terganggu gak laa, [perasan je diet]. but aku change laa jdual diet aku, skip dinner + tido awal [ nak elakkan lapor].

    Aku sekarang ni cube nak control makan je, tak nak makan berlebihan. Exercise plak, aku just teroskan dgn melakukan aktibiti harian aku yg mmg mengeluarkn banyak peloh.. [ aku kuat berpeloh, jadik la kan ]. heee.. Bukan ape, mak aku jugak laa yang bising cakap aku besor cam ulor sawe. So, terpkse la jugak berkontroling nii. Aku nii belom laa lagi smpai tahap obes, overweight cket jew laa.. ngeee..

tak penah laa lagi aku makan sampai tahap camni, 
ni pelahap jew yang suke bwat.. 
weheee..

No comments:

Post a Comment