Followers

Sunday, April 17, 2011

stadii week is back!!!!

http://www.cute-smiley.com
Assalamualaikum....
[eceh apsal aku ter-baek plak bgi salam 
kt awal entri nii]
aaahhh peduli pe aku
memberi salam itu kan dapat pahale,
btol tak???btol x???
pejam tak celik pejam tak celik
[tak celik sbb asik mengoloh jew aku nii, ngeh]
dah2, balik balik pada topik asal,
sobonarnyer ehh eden nak citor,
awok nii dah nk abih semester 2 haa,
esok bermulalah stadi week yg bakal 
menggiler kn kepalo hotak den yg sedia nak gilor..
haaa, dah sedio gilor???
apoo takk hehh, mgu lopeh berlombak esaiman den,
presentation xpoyah kiro banyok gak haa...
haisehhh, nasib laaa bukan keje individu tapi by grop,
buatlah bersame same kumpulan tersyg,
puhhhh semangat mmg seminggu lopeh idup nii
agak lintang pukang laa, mndi tak basah, 
makan nk copat jooo
pakai mne sempat, pehhhhhhhhhhh...
dah macam oghang jatoh cinto plop eden nii pong..
hahahaha..
sambung balik pasai stadi week, 
minggu nii laa yang paling aku suke,
sebab ape nak tau????
sobabnyor, eden msti punyor poie stadi
kat library tuu haaa.. YEYEYEEE!!!
ehhh apsal terhepy plak niii???
tak paham aku, hahahaa,
adeihh, aku sendiri plak tak paham.
tu lahh nsib tak gilor den citor tadi..
nihh nak cter pasai library..
bile time stadi week jew, konpem
konpem laaa library penuh,
kalo tak lengang jew laa library tu smpi 
cam xde penghuni, cian cian..
time cam nii lah bes ley usha usha baek punyer
ne tau de yg sangkut2 ngan awok nii..
hahahaha..guro guro jew..
ni nanti mulalah stadi sampai xckup buku
nak refer, mauu tak nyer kan
sape suh aku stadi last minit
memang camtuhh laa pe'el aku 
bile nak exam..uhuhuhh...
hakeyy!!! so, buat 2 3 minggu nii
kena concentrate final & terpakse tinggal
actibiti feveret ku inii iaitu blogging..
pupaiii my laling,.. 
GUD LUCK ek kpd yg nak fnal jugak nt..
pray for uolz & pray 4 me too k..
JOM STADIIIIIIIIII!!!!!!!
sampai termuntahhhh...
ohhooooo, dun try diz at home..


p/s::*sory lah bahase terabor, pki ckp jew mne sompat,
        bhse tu xyah ckp laa men cmpor jew rojak ngri org..
        bhse ngri sndri xrti tu lew pasai nyer..ngeh ngeh ngeh..

Saturday, April 16, 2011

AKU....

http://www.cute-smiley.com

Ku rasa

Sedikit tertekan dan kecewa
Dunia...
Bagai memusuhiku



Apa ku mahu
Tak siapa tahu (tahu)
Dan juga...
Rasa sedikit bosan dan keliru



Mana arah tujuku
Apa ku mahu kadangkala aku
Ku pun tak tahu



Namunku lantang
Terus menentang
Siapa yang menghalang
Tak mungkin lagi ada yang berani
Mematah hati
Kini ku temui
Teman sejati
Ku tunggu-tunggu... Oh !
Adalah aku... rupanya aku... 



Tiada sesiapa ku benar percaya
Semua punya motif berbeza
Apa diminda, tak siapa bisa jangka
Yang pasti kupagari diriku sendiri
Daripada ulangi
Bukan membenci... tapi hati-hati
Ini realiti

P/S:: take it from liriks AKU~Ella....
even it juz a simple lyric but 
it touch deeply into my heart....

Saturday, April 9, 2011

Pencalonan Header Blog Lelaki / Wanita Pilihan

http://www.cute-smiley.com
Assalamamualaikum, dan morning sume...
untuk entri kali aku nak tolong membe aku
dengan membuat dan mencalonkannya dalam
Pencalonan Header Blog Lelaki / Wanita Pilihan.
disini tiada paksaan mahupun ugutan
dan aku buatnye ngan rela hati
walaupon sebenarnye telah disuruh, 
he he he 
JOM kite tgok header pilihan siapakah 
yang menjadi pilihan aku....

Calon untuk Header Blog Lelaki Pilihan

Act, header ni milik membe aku
dan memandangkan header mamat nii menarik 
perhatian aku so, aku pon decide untuk mencalonkan
lah header nyer ini.
cube korang tgok co0l kan?
pada pendapat aku, header ni art value tersendiri
yang menampakkan pemilik nye
kreatif & punye own revolution style...
sesuai la ngan tema nyer..
epilogue seorang loser
...................

p/s:: untuk pencalonan header wanita tiada pilihan pencalonan
hanye ini sahaje.. &&& klo korang nak lebey ag bley la klik SINI
ataupon rujuk juge disini SILA KLIK

SEKIAN  :)

Friday, April 8, 2011

ADAKAH KITA BERTEMU DENGAN ORANG YANG SALAH?

http://www.cute-smiley.com

~by Heliza Helmi on Thursday, 07 April 2011 at 15:42
Terkadang kita terfikir :
Adakah kita bertemu dengan orang yang salah?
Teman sekerja yang tak 'ngam'?
Kawan - kawan sekolah atau universiti yang tidak boleh nak buat geng study?
Housemate yang menyakitkan hati (sebab tak pandai membasuh pinggan, bercakap menggunakan kata-kata yang pedas, dan sebagainya) ?
Ataupun kekasih yang tiba-tiba dirasakan tak serasi?
(atau mungkin juga adik beradik, keluarga yang kita tidak boleh fahami perangai mereka?)
((ingat, entry ini bukan hanya untuk cinta-cinta sahaja, okey?))
Kerana hakikatnya, kita akan bertemu dengan ramainya manusia yang menjengkelkan hati kita, dan sangat sukar untuk kita bersama dengan mereka.
Pelbagai ragam dan karenah manusia yang  dapat kita temui di dunia ini.
Kerana berlainannya manusia itu adalah untuk apa .....

 يَـٰٓأَيُّہَا ٱلنَّاسُ إِنَّا خَلَقۡنَـٰكُم مِّن ذَكَرٍ۬ وَأُنثَىٰ وَجَعَلۡنَـٰكُمۡ شُعُوبً۬ا وَقَبَآٮِٕلَ لِتَعَارَفُوٓاْ‌ۚ إِنَّ أَڪۡرَمَكُمۡ عِندَ ٱللَّهِ أَتۡقَٮٰكُمۡ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ۬
"Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal." - [Al Hujurat: 13]
Untuk lita'arafu..
Untuk berkenalan. Untuk mengetahui, memaknai manusia lain.
Untuk menyedari betapa beruntungnya kita, mahupun rendahnya kita berbanding manusia lain.
Untuk kita sering berlumba-lumba menggapai taqwa tanpa membeza-bezakan manusia lain.
Namun, tentu kita akan bertemu dengan manusia yang tidak serasi dengan kita serta berlainan segalanya.
Sehingga sekecil-kecil perbezaan kita menjadi besar dan dijadikan hujah untuk menjauhkan diri, apatah lagi terkadang sehingga memutuskan silaturrahim.
Walaupun diri kita dengan dia, satu aqidah, satu kefahaman dan satu cinta pada Allah..
Dan kita bertanya, mengapa diri kita dan dia, begitu jauh sekali?
Di situlah, kita kena sentiasa berusaha untuk mencari titik persamaan...
Kita takkan pernah bertemu dengan orang yang salah.
Takkan!
Kerana Allah telah menakdirkan setiap saat dan inci dalam kehidupan kita.
Setiap takdir itu merupakan satu ketetapan Allah buat kita, merupakan sesuatu yang terbaik buat kita.
Dan setiap manusia yang kita temui itu, tentu memberikan makna sesuatu pada kita.
Walaupun banyaknya kejengkelan hati kita pada dia.
Namun, tentu sebenarnya mereka yang 'salah' itu sendiri banyak mengajar kita: 'akan kekurangan diri kita sendiri.'
Bukankah seorang musuh itu terkadang lebih jujur daripada seorang sahabat sejati, yang dipetik dari kata-kata hikmah Arab.
Setiap jodoh dan pertemuan tentunya telah ditetapkan oleh Allah,
Untuk kita belajar sesuatu darinya.
'Tak pernah kita bertemu dengan orang yang salah ... semua yang kita temui adalah stesen-stesen perhentian untuk mengutip hikmah, buat bekalan di dalam perjalanan.'
Percayalah, kadang-kadang di awal pertemuan akan banyak berlaku perkelahian, salah faham dan ketidak seragaman.
Namun masa akan mengambil alih, memberi peluang makna kefahaman masuk ke dalam jiwa kita yang jernih.
Kerana kita pada hakikatnya, punya hati yang satu, matlamat yang satu, dan tentu cinta yang satu, hanya kepada Allah.
Ikatan hati manakah lagi yang paling kuat selain dari Allah?
Kerana itu, di setiap perselisihan, mahupun ke tidak serasian, kembalilah semula kepada apa yang akan dapat menyatukan kita.
Itulah dia Allah.
Kerana dihitung perbezaan-bezaan, memang akan semakin menjadikan hati kita jauh.
Namun, those does not matter, sebab Allah sahaja yang membinakan hati kita Insya-Allah.
And He Knows best.
Wallahua'lam.
Bersabar, dan teruslah berdoa.
Allah itu pasti menetapkan sesuatu yang terbaik buat kita, jika kita benar-benar yakin akan Dia..


:)

p/s:: bile membace coretan ini, aku nampak akan kebenaran-NYA. He Knows best and everthing... tak kiralah siapa yang datang walau rakan atau kekasih hati mesti ade hikmah disebalik itu dan walaupon ape yg terjadi. Kpd rakanku yang aku rasekan semakin jaoh dari diri ini, mungkin kau masih tak memahami aku dan mngkin kite tak ckup serasi ag utk memahami antara satu sama lain. Mungkin dengan mase yg kite berjauhan ini, masing masing cube memperbaiki keadaan masing masing. Ingtlah, aku sentiase mahu menjadi yang terbaik pada kamu dan sentiase ade untuk kamu wahai rakan.

Thursday, April 7, 2011

rokok ni berdose kew???

http://www.cute-smiley.com

someone ask merokok tu dose kew???
takde hukum ckp merokok bdose.tpi merokok tu, sama mcm kite mmbhyakan nyawa sendiri sedangkn Allah dh state nyawa tu sesuatu yg sgt penting n perlu dijaga.so, kalo org isap rokok tpi tiap2 lps smbhyg mintak diberi nikmat sihat pun tk gne sbb die sendiri tgh bhyekn nyawa die. kesimpulan merokok tu haram bukan direct from al-quran la kn,tpi lepas dibincang-bincang dri bnyk ulamak rasenye.kalau diikutkn rasional pun memang ye..merokok tu sama la mcm kite bunuh diri tpi pelahan-lahan. sedap memangla sedap.puas pun ye.tpi bile sakit,takde sape bleh tolong dah.

p/s:: taken from someone discussion. LIKE this.

frankly speak, aku memang tak minat tgok orang orang merokok terutamenye lelaki, sebab aku pon ade pengalaman macam dlm family aku dan tak mau bende tu terjadi pada orang laen terutame pada orng yg kte sayang kn. Dan ingatlah wahai lelaki diluar sana, rokok ini bukan hanya membahayakn diri anda sendri tapi mungkin orang2 yg tersyg juge iaitu keluarge kamu, oleh itu beringatlah jgnlah menjadi pembunuh kepada orng laen dan juge kepada diri sendiri. Kerana hukum membunuh itu sgt berat disisi Allah, anda juge akan berdose.
Sayangilah orang yang tersyang juge diri anda sendiri.

to my future husband, hopefully ure not smoking.

Monday, April 4, 2011

happy birthday to me...

http://www.cute-smiley.com

Today is the day…
Happy birthday to me..
Happy birthday to me…
*nynyi lagak spt usop cter hantu kak limah..
menynyi dengan gumbiranya untuk diri sendiri.
but thanks to my housemate aten 
coz die lahh 1st person
yang nyanyikn birthday song even 
its juz short, simple but nice
terharu + malu malu...

Ha ha ha..
Whatever,....
asalkan aku bahgie dan aku hepy..
Now, I am 20 years old already.
and really really 20.
papai belasan, welcom puluhan :)))
Sweet 20 to myself….
ade kew pon???he he he..
THANKS for all the wishes from 
all my frens & family
Luv uolz to muchas…
So, by now im not a girl anymore
But not woman at all..
lol..

WISHES ???
Berharap dgn ber+ nyer umur ku ini
aku semakin bijak dan matang dalam kehidupan
bertindak dengan kewarasan akal
dapat hadapi semua dugaan dengan tabah.
not willing of HADIAH  or KEK
or what
juz only hope people praying for 
my goodness & happiness
itu sudah ckup untuk diriku.

HEY 20~Twenty….
Here I come..
olaaa... (^__^))



Sunday, April 3, 2011

EXCLUSIVE! Zizan Raja Lawak ft. Dina - Selamat Tinggal HD Music Video


http://www.cute-smiley.com


Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini


Ok dah memang
Bukan mudah untuk ku menerima hakikat
Dalam hidup ini sentiasa ku tersekat
Apa yang ku harapkan
Kasih sayang yang suci murni
Tetapi semuanya hilang setelah kau pergi
Dulu hari-hari ku berwarna warni
Kini kian mendung
Ia tinggal satu memori
Jangan jangan lepaskan genggamanku ini
Hidupku hanya bermakna jika kau di sini

Mana janji mana erti
Kenapa gembiraku kini menjadi sepi
Musnah segala apa yang ku impikan
Tetapi ku tetap tabah
Kerana Tuhan yang menentukan


Kau tetap pergi apakan daya
Walaupun ku telah mencuba sedaya upaya
Ku harapkan ini sesuatu yang kekal
Namun ku terpaksa melepaskanmu baby
Selamat tinggal


Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini


Tiada ertinya kau tinggalkan aku
Sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
Cuba ingat semua yang kita pernah lalui
Sayang bukalah fikiranmu kembali
Ku tak mahu hidup tanpamu di sisi
Hanya kau seorang yang pernah aku kasihi


Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Jika aku yang engkau cintai
Kenapa semua ini
Kenapa semua ini
Mengapa semua ini
Jika aku yang kau cinta
Mengapa semua ini


Kenapa semua jadi begini
Kenapa mengapa
Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini


Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)


Walau ku pergi sayangku ( usah pergi)
Dalam jiwaku ini
Kaulah cintaku yang kekal
Selamat tinggal

hooyeahhh!!! durian mehh...

http://www.cute-smiley.com
mai mai maiii....
durian sekilo sekilo,
baek punyer,
dari tangkak...
wahahahaa...

tetibe keinginan ku yang saje2
membuak2 ble terlihat akan
durian yang berlambak2 sepanjang jalan,
tergugat keimanan ku inii
wlupon yang sebenarnye.........
dan sesungguhnye...............
aku bukanlah penggemar
dan sangat ANTI 
kepada DURIAN.
sebelum ini
ckup hanye dari bau,
aku sudah kepeningan
ahhh tak tahan,
tapi hari ini....
aku sudah tahan akan baunye..
dah sangat la teringin dan mengidam
akannya....
AKHIRNYE.....
aku berjya juge telan durian...
hooorayyyy...
wlupon hanye 5 ulas..
ckup lahh tuuhh mkan banyak
sgt kunk tak pasai2 aku demam.
Lagi pon baru nak mula
belajar kembali
makan DURIAN niii...






nilahh durian yang aku makan....
yummmyyyy....

ARIES...

http://www.cute-smiley.com
Jika asyik kamu sahaja yang meluahkan ketidakpuasan hati kamu terhadap rakan di sekeliling, mugkin kamu perlu mengkaji diri kamu semula. Mungkin kamu yang sukar untuk menerima cara dan gaya rakan-rakan di sekeliling menyebabkan kamu sentiase berase tidak puas hati.
CINTA: Dia datang dan pergi. Kamu mungkin baru sahaja mengambil keputusan untuk mendekatinya tetapi dia pergi! Kenapa ya? Mungkin terlalu lama dia menunggu kamu sehingga naik jemu agaknya.
KARIER: Elak dari mencampur adukkan masalah peribadi dalam kerja kerana ia mungkin akan menjejaskan prestasi kerja kamu! Cuba asingkan masalah peribadi sebaik sahaja kamu melangkah masuk ke dalam pejabat!
KEWANGAN: Buat masa ini pengaliran wang keluar dan masuk berada pada tahap stabil. Kamu tidak perlu gusar untuk memikirkan soal wang, kerana selagi kamu beringat selagi itulah struktur ekonomi kamu yang bercelaru itu. Rehatkan minda kamu seketika sebelum kembali menjalani rutin kehidupan seperti sedia kala.

p/s:: copy from Remaja...juz for fun, bukan untuk dipercyai bulat2..

Saturday, April 2, 2011

yeahhh april!!!

http://www.cute-smiley.com
it's already in april month...
wahhh, aku memang tunggu tunggu jew
bulan APRIL ni...
nak tau kenape???
tunggu...........
its gonna be 2 more days,
so, ...
i will story later naa..